Demi Masa

.::Yang Sudi Bersama::.

sweet kekura..

Wednesday, January 30, 2013

Masa Untuk BBQ


Assalamualaikum Wbt..

baru sampai :)
Alhamdulillah , dengan izinNYa.. minggu lalu Sabtu/26.1.2013. Selamat diadakan proses me-neutralkan stress dan hiruk-pikuk kota..

Budak-budak ofis mengadakan perkelahan santai di SUNGAI CONGKAK, Ulu Langat.
Sebenarnya ini merupakan kali pertana ana ke sana. Macam biasalah, kalu dah namanya pertama , mesti lah sangat teruja atau dalam Bahasa Inggerisnya 'Exited". hihi.

Macam- macam bekalan yang kami bawa. Antaranya nasi goreng kampung, keropok ikan, jajan-jajan (bahasa Johor) dan mesti paling wajib menu BBQ antaranya ayam, ikan daging buger, kentang,jagongs , sosej dan ..macam-macam lagi lah..
Buffday Girl ke-25

Menu KEK juga ada sebab... 26 JANUARI tu pun merupakan hari kelahiran kawan, teman, sahabat, kakak ana yang bernama SABARIAH MOHAMAD NOOR.. SANAH HELWA ya KAK SABA !!! MOGA ALLAH MERAHMATI SEPANJANG PERJALANAN HIDUPMU MENUJUNYA.. Insyaallah. ^_^

Sampai sahaja kat sana. SUBHANALLAH!! hanya itu yg terluah di bibir. CANTIK SANGAT sungai congkak ni rupanya! Allah ciptakan air yang tak putus putus mengalir ... dalam hutan yang sungguh tenang dan nyaman sekali udaranya.... Berhampiran situ terdapat perkampungan, penduduk orang asli yang pandai cakap Melayu..

antara menu yang ada
Masa kami sampai tu, memang orang belum ramai lagi, jadi senang lah nak cop tempat yang strategik..hehe.. Alhamdulillah , jalan punya jalan, memang dapatlah tempat yang strategik tu.. ^_^ ada yang mandi-manda. Ana sekadar mencelup kaki dalam air. fuhhhhhhh sejukkkkkkk sangat airnya..nyaman :)

Sesi membakar ayam dimulakan, sesambil membuat sambutan kecil hari kelahiran kak saba..
Sangat seronok menikmati alam ciptaan DIA... takkan kita nikmatai jika tidak melalui proses berjalan-jalan..
ayam^_^
Bila kita berjalan-jalan, bukanlah semata hanya untuk seronok-seronok, tapi, kita mestilah mengambil ruang itu untuk juga mengKAGUMI, mengAGUNGKAN Allah kerana alam indah ini adalah ciptaanNYA..

Gambar-gambar yang ada tu adalah sedikit sisipan kenangan BERKELAH di SUNGAI CONGKAK.

Yang belum pernah pergi ke sana, boleh la cuba-cuba untuk berkunjung . Insyaallah! besttttt

Jauh perjalanan , luas pemandangan ^_^

Nak Balik dah... :)

Masa untuk bertolak balik

salam bahagia ~ aisyah


** “Iaitu orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri, duduk dan ketika berbaring, dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi seraya berkata, “Ya Tuhan kami, tidaklah Engkau ciptakan semua ini dengan sia-sia. Mahasuci Engkau, peliharalah kami dari siksa neraka.” Ali-Imran : ayat 191

No comments:

Post a Comment