Demi Masa

.::Yang Sudi Bersama::.

sweet kekura..

Wednesday, May 5, 2010

IMTIHAN ku




Assalamualaikum Wbt...


Segala puji bagi Allah, pemilik sekalian alam... Jadual exam dah keluar !
yang tak bestnya... ana tengok penyusunan jadual yang memg tak best... paper yg agak tough dijalankan 'straight' 3 hari berturut-turut.... 


SELASA
18/5/2010
COMPUTER ARCHITECTURE

RABU
19/5/2010
SERVER MANAGEMENT

KHAMIS
20/5/2010
SWITCHING &ROUTING

RABU
26/5/2010
CYCBERPRENEURSHIP


Ya Rabb.... permudahkanlah urusan kami.....
caiyyok3 wahai diri !!
>> seandainya bonda ada lagi... pasti bonda akan busy menelefon memberi kata2 semangat.... :( namun bonda jgn risau,walaupun dirimu tiada d sisi... Insyaallah, segala harapan bonda untuk melihat anakanda berjaya d sini akan anakanda usahakan sehabis mampu... bonda... ana merinduimu......  
**********************************************************************************
Ana nak share sebuah puisi yang duduknya di dalam sebuah folder dalam  partition 'D' dalam pc ni... ^-^
ana tak pasti dapat dari sumber mana... sbb banyak sumber yang dibaca dari internet... ataupun mungkin juga ana dapat dari shere folder  sahabat-sahabat...
Sekadar peringatan untuk diri ana yang sering lemah, dan untuk kawan2 juga... selamat membaca.. ^_^


Subuhnya
di mana aku berada
masih enak dalam kelambu rindu
sambil berpoya-poya dengan waktu
masa bagaikan menderu
langkah tiada arah tuju
fikiran terus bercelaru
terlupa aku semakin dihujung waktu
siapa aku di depan Tuhan ku...


Zohornya
aku lebih memikirkan kelaparan
kehausan dan rehatku
aku lebih mementingkan tuntutan jawatanku
aku bertolak ansur dengan waktu
aku gembira membilang keuntungan
aku terlupa betapa besar kerugian
jika aku menggadaikan sebuah ketaatan
siap aku di depan Tuhan ku...


Asarnya
aku lupa warna masa
cepat berubah bagaikan ditolak-tolak
aku masih dengan secawan kopiku
terlupa panas tidak dihujung kepala
aku masih bercerita
tentang si Tuah yang setia dan si Jebat yang derhaka
siapa aku di depan Tuhan ku...


Maghribnya
aku melihat warna malam
tetapi aku masih berlegar di sebalik tabirnya
mencari sisa-sisa keseronokan
tidak terasa ruang masa yang singkat
jalan yang bertongkat-tongkat
ruginya bertingkat-tingkat
siapa aku di depan Tuhan ku...


Isyaknya
kerana masanya yang panjang
aku membiarkan penat menghimpit dadaku
aku membiarkan kelesuan mengangguku
aku rela terlena sambil menarik selimut biru
bercumbu-cumbu dengan waktuku
siap aku di depan Tuhan ku...


kini aku menjadi tertanya-tanya 
sampai bila aku akan melambatkan sujudku apabila azan berkumandang lagi
aku tidak akan membiarkan Masjid menjadi sepi kerana di hujung hidup ada mati
bagaimana jenazah akan dibawa sembahyang di sini jika ruangku dibiarkan kosong
jika wajahku menjadi asing pada mentari dan juga bintang-bintang...

No comments:

Post a Comment